czwartek, 14 sierpnia 2014

Mięciutki

Sweter z akrylu. Druty na  żyłce nr 4 ścieg gładki.





 Zaczęłam od warkocza, który jest w pasie. Gdy już mnie ładnie opasał nabrałam wzdłuż długiej krawędzi oczka i  zaczęłam robić na okrągło górę. Trochę mi najwyraźniej przygrzało, bo dekolt zrobiłam wielki i ukośny- z jednej strony przodu miałam trzy oczka , z drugiej przez całą szerokość zbierałam po dwa w każdym rządku z oczkami prawymi. Następnie zrobiłam kolejny warkocz i przymocowałam do dekoltu.


 Z drugiej strony warkocza w pasie nabrałam identyczną liczbę oczek jak na gorę. W drugim rządku dodałam drugie tyle oczek i robiłam w dół na okrągło. Wykończyłam ściegiem francuskim, aby warkoczy zbyt dużo nie było.
Rękaw ściegiem gładkim do długości trzy czwarte, następnie znów warkocz, nabrałam z drugiej krawędzi oczka, w drugim rządku dobrałam drugie tyle oczek i wyrobiłam mankiet.


 Sweter dość długo leżakował, ze względu na upały- dopiero korzystając z chłodniejszych dni wykończyłam  rękawy.
 Dekolt okazał się frymuśny i niepraktyczny, a wizja ponownego  prucia rękawów i całego przodu po prostu mnie obezwładniła. Wymyśliłam więc , że warkocz można zniwelować sznureczkiem wplecionym pomiędzy warkocze. Albo przypiętą broszką. Wersja zimowa- podszycie  w innym kolorze.




Komary specjalnie na okazję zdjęć odymialiśmy paląc mokre trawy- więc zdjęcia jakby nieco lepsze.
 Natomiast na blogu drugim- sweterek  szyty na szybciutko dla Myszki, o taki


 i Kąpielówki
 Następnym razem ... może jak zrobić wykrój spodni podstawowych według p. Ignatowskiej?
 pozdrawiam
 Myszkimama

12 komentarzy:

  1. Wspaniały sweter. Rewelacyjne rękawy i fason :-) Widać, jaki jest doskonale miękki.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Jest strasznie milutki, ale podejrzewam , że będzie się mechacił.:(

      Usuń
  2. Przepiękny sweterek.. i ten kolor :) tylko się w niego wtulać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Ja jestem monotematyczna kolorystycznie- noszę czarne, szare i ewentualnie czarne...

      Usuń
  3. Uwielbiam wzory warkoczowe na swetrach ;) Twój pięknie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten sweter przez warkocze i "dzwonowe" rękawy to istne boho style :)
    Próbuję opanować metodę robienia swetra od góry, ale ciągle coś stoi na przeszkodzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa.
      Powodzenia w metodzie od góry- przeszkody na pewno kiedyś znikną!

      Usuń
  5. Ale zabawa z tymi warkoczami:) Wyszło naprawdę superaśnie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie!